• Organisatorisk strategi

Organisatorisk strategi

Det er ikke så vanskeligt at formulere en strategi for virksomheden samlet set. Det er heller ikke så vanskeligt at skrive værdier med stort. Det vanskelige er som bekendt at få det til at virke i praksis.

Der er mange forskellige årsager til, at strategier og planer ikke virker, eller at forandringer ikke giver det forventede afkast – og alt for mange til at nævne her.
Et element er imidlertid altid til stede: De menneskelige konsekvenser er blevet overset.

Hvis medarbejderne ikke uden videre tilslutter sig, er det ofte fordi forandringerne har nogle uheldige konsekvenser, som måske endda er utilsigtede fra ledelsen side. Det er derfor et sundhedstegn, hvis der er modstand. Det kan også være fordi medarbejderne ikke synes, at deres evner bliver påskønnet og brugt – eller at afstanden mellem teori og praksis er for stor. Hvilket også er sundhedstegn.

At få tilslutning til strategier, planer, mål og værdier kræver reel tilslutning fra virksomhedens vigtigste ressource: Medarbejderne.

Ring og hør hvordan!

Billede1
Billede5
Billede2
Billede3
Billede4
Billede6